Persondata Politik

Persondata Politik

Denne erklæring angiver vores politik og praksis, vedrørende indsamling, brug, sikkerhed og adgang til oplysninger ved brug af Daysi Familiekelander – nedenfor angivet som ”Servicen”, i overensstemmelse med kravene i ”Persondataloven”.

Samtykke erklæring

I forbindelse med download af Daysi Familiekalender og oprettelse af en Familie i kalenderen, giver du samtidig samtykke til behandling af dine brugeroplysninger både for dig som administrator og for de familiemedlemmer du opretter.

Når du opretter dig som administrator bekræfter du også at du er over 18 år og myndig, og det er samtidig dit ansvar som administrator, at de familiemedlemmer du opretter også har givet deres samtykke til brug og behandling af de oplysninger der gemmes i kalenderen.

Du kan tilbagekalde dit samtykke når som helst du måtte ønske det. Det vil dog betyde at du ikke må anvende Servicen længere og samtidig skal afinstallere Daysi Familiekalender App’en på din telefon. Dit abonnement vil blive bragt til ophør med udgangen af den abonnementsperiode som du har betalt for og samtidig vil dine oplysninger blive slettet som beskrevet under pkt. xx

Persondatapolitik

Den Service vi levere til dig kræver, at vi indsamler og gemmer en række forskellige personlige oplysninger. I forbindelse med Persondatalovgivningens Artikel 13, har vi derfor pligt til at oplyse dig om følgende:

Indsamling af persondata

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at kunne levere den Service som vi har aftalt. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Når du opretter en Familie i Daysi Familiekalender, skal du som minimum angive din e-mailadresse samt nogle specifikke oplysninger omkring Jeres Familie. Din E-mail adresse fungerer også som login efterfølgende. Oprettes brugerprofilen efter henvisning fra en online annonce, gemmer vi oplysninger om hvilken annoncør brugerprofilen er henvist fra, for at kunne optimere vores markedsføring.

Daysi.dk benytter bl.a. Google Analytics  & Facebook Pixel for at kunne analysere og optimere brugen af vores hjemmeside og app.

Ved brug af vores system oprettes typisk yderligere Familiemedlemmer, og for hver af disse oprettes der også login oplysninger og andre relevante oplysninger for at kunne bruge vores Service. Det er administratorens ansvar at sikre at disse oplysninger ikke krænker 3.mand.

Hvilke oplysninger gemmer vi ?

I forbindelse med brug af vores Service er der en række oplysninger som vi gemmer for at kunne levere den Service som vi har aftalt. Disse er bl.a.:

  • Navn på brugere
  • E-mail adresser
  • Fødselsdato
  • Køn
  • Aktivitet
  • Start-/Slut-dato på aktivitet
  • Beskrivelse
  • Sted

Oplysninger vi indsamler, vil blive brugt i nogle eller på følgende måder:

  • Til intern registrering og statistiske formål
  • For at kunne levere et optimalt fungerende produkt
  • For opdatering og løbende support
  • For at levere fortsat produktinformation
  • For at forbedre vore produkter og service
  • Salgsfremmende e-mails vedr. brugen af ”Daysi”

Vi kan indsamle personlige oplysninger, når du besøger vores Daysi hjemmeside. Vi kan også automatisk modtage registrerings oplysninger på vores server logs fra din browser, herunder din IP-adresse, cookie-oplysninger samt den side(r) du har besøgt. Vi udfører disse ting, så vi kan måle trafik, måle populariteten af ​​forskellige dele af hjemmesiden samt et statistisk flow af dit og medlemmers brug af ”Daysi”, for at få en generel viden og statistik om vore brugeres brug af vores software.

Sikkerhed af dine personlige oplysninger

Daysi ApS har taget rimelige skridt til at sikre, at alle oplysninger der indsamles, vil blive sikkert og forsvarligt opbevaret! Adgangen til dine personlige oplysninger kan kun udføres af tilknyttede personer indenfor selskabet Daysi ApS.

Vi har en Dataansvarlig, og såfremt du ønsker at kontakte denne person, kan du kontakt os skriftligt på følgende adresse:

Daysi Aps
Allehelgensgade 3, 2. sal.
4000 Roskilde
E-mail: support@dausi.dk

Daysi ApS har ingen ansvar og garanti overfor tredjemands hacking ind i vor database eller anden uautoriseret adgang til data.

Hvor lang tid opbevarer vi dine data

Alle relevante oplysninger til brug for at anvende vores Service opbevares så længde du har valgt at abonnere på vores Service.

Hvis du på et tidspunkt vælger ikke at forlænge abonnementet på vores Service vil de data som du og resten af familiemedlemmerne har oprettet blive slettet. Sletning af data vil blive gennemført indenfor en periode på 6 måneder fra dato for at dit abonnement er udløbet. Slet vil blive foretaget af Daysi på et tidspunkt som passer ind i de slette kørsler der gennemføres. Til statistikmæssig brug er der dog visse oplysninger som vi bevarer, disse er: E-mail, abonnementstype, oprettelse dato, abonnementsperiode og antal familiemedlemmer.

Når du har valgt ikke at forlænge dit abonnement kan Daysi ikke gøres ansvarlig for direkte eller indirekte tab ifbm. at dine data er slettet.

”Opt-Out”

Du kan fravælge at modtage oplysninger fra Daysi ApS, ligesom du kan fravælge yderligere opdateringer eller slette samtlige data i forbindelse med din brugerkonto.

For at fravælge, send os en e-mail med ”Opt-Out” på emnelinjen til support@daysi.dk. Din konto med alle oplysninger vil herefter blive slettet.

Spørgsmål vedr. persondata politik
Hvis du har nogle spørgsmål vedr. vores Persondata Politik kan du age kontakt til vores Dataansvarlige som vil behandle dine spørgsmål.
Vi forsøger at besvare dine spørgsmål indenfor 48 timer.