HVad er vores kernekompetencer
Vi kan hjælpe Jer igennem alle faser af digitaliseringsprojektet - I vælger selv hvilke.
Vores kernekompetencer er at hjælpe virksomheder igennem alle faser af et digitaliseringsprojekt og komme sikkert i mål så projektet bliver en success.
I vælger selv hvilke dele af projektet hvor vi skal hjælpe til – det kan blot være de indledende overvejelser, få overblik over Jeres system setup, udarbejdelse af kravspecifikation eller udvælgelse af det rigtige system og leverandør.
Nedenfor er en beskrivelse af nogle af de services som vi tilbyder.
01
Projektafklaring
Hvis I er i tvivl om, hvordan I kommer igang med Jeres digitaliseringsprojekt, hvilke del(e) af Jeres forretning I skal prioritere og hvilke ressource der er brug for i et projekt vil vi meget gerne tage en dialog omkring dette.
Fokus på forarbejdet og analysen inden man går igang med et projekt er fundamentalt vigtigt for at få success i et projekt og det er også vigtigt i hvilke dele af forretningen at digitaliseringen påbegyndes.
En projektafklaring kan typisk gennemføres på 1-2 dag hvor vi får en præsentation af Jeres virksomhed og en overordnet gennemgang af de systemer I anvender.
02
Analyse af jeres forretning
For at få et overblik over de systemer I anvender i virksomheden, hvor effektive de er, hvordan de er integreret og hvilke processer de understøtter kan det være en god ide at få gennemført en sådan analyse.
Vores fokus er at kigge på hver af de systemer I anvender, hvor effektive de er, værdien af systemet og om systemet hænger godt sammen med de andre systemer.
Resultatet af denne analyse vil være en oversigt over alle Jeres systemer samt en række anbefalinger omkring hvilke tiltag som vi mener I bør sætte igang.
En analyse om denne kan typisk gennemføres på 2-4 dage – dog afhængig af størrelsen af Jeres virksomhed samt antallet af systemer I anvender.
03
Udarbejdelse af kravspecifikation
For at I overfor en leverandør kan være konkrete omkring de krav og ønsker som I har til en specifik løsning kan det være en fordel af få udarbejdet en kravspecifikation.
Vores fokus er at gennemføre en “As-Is” og “To-Be” dialog med Jer og på den måde både få en forståelse for hvordan Jeres processer fungerer idag og derudover afklare hvordan de enkelte processer fremadrettet skal fungerer.
Udarbejdelse af kravspecifikation kan typisk gennemføres på 1 uge – dog afhængig af hvilken type løsning der skal implementeres.
04
Valg af System & Leverandør
Når I har afklaret hvilken del af Jeres forretning der skal gennemføres en digitaliseringsprojekt i kan vi hjælpe Jer med at finde det rigtige system og den rigtige leverandør.
Typisk vil vi forud for denne process have fået en god forståelse for Jeres virksomhed så vi på denne måde kan deltage i den specifikke dialog og udvælgelse af system og leverandøren.
Vi vil typisk også anvende et “Scoringcard” med en række kriterier som hvert system og leverandør vurderes på.
Denne proces vil typiske kunne gøres indenfor 1 uge – dog naturligvis afhængig af antallet af leverandører der er med i dialogen og størrelsen af systemet.
05
Valg af E-commerce løsning
Hvis I er på udkig efter en ny E-commerce løsning er der en række forhold som I bør overveje ifbm. det endelige valg af en løsning.
Hvis vi kigger på de tre kernemoduler som en E-commerce løsning typisk er bygget op omkring: CMS til Hjemmesiden, PIM til produkt håndtering og OMS(E-commerce) til selve Webshoppen så er der over 50 forskellige løsninger alene på det danske markedet og det – er ikke helt uvæsentligt hvilken løsning man vælger.
Man kan dele løsningerne op i nedenstående kategorier:
– Best-Of-Breed
– Integrated core
– Best-of-Suite
– Headless
Der er en række fordele og ulemper ved de forskellige system arkitekturer.
Læs mere her:
06
Valg af ERP/WMS system
Virksomhedens ERP-system er kerne IT-systemet i mange virksomheder og derfor er valget af dette system naturligvis ekstremt vigtigt for enhver virksomhed.
Alene på det danske marked findes der over 20 forskellige ERP-systemer på det danske marked – nogle er meget små og understøtter primært økonomi processerne – f.eks. deniro, Billy m.f. og andre er meget store og understøtter mange forskellige processer i en virksomhed.
Det er meget vigtigt at det økonomi/ERP-system man vælger ogås passer til den virksomhed man er og de processer der skal understøttes. Har men en service virksomhed inden får håndværk e.l. er dinero måske passende men har man en webshop hvor salgsordrer modtages via en Webshop og varer skal plukkes på et lager er det måske vigtigere at man implementerer et Økonomi/ERP-system som understøtter man flere processer.
Vi har arbejdet med ERP-systemer i +25 år og har stor erfaring med udvælgelsen af den rigtige løsning der sikre at de processer man har i virksomheden også er understøttet.

02
Great support
auctor alinean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor
03
Worldwide company
auctor alinean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor
04
Highend technology
auctor alinean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor
Brug os som sparringspartner.....
Vi kan hjælpe og støtte Jer i projektet, dér hvor I har behov.
Vi deltager med glæde i de dele af jeres digitaliseringsprojekt hvor I føler at I har brug for lidt hjælp af inspiration. Det kan være til at udarbejde kravspecifikation, definere strukturen omkring projektet eller til at udvælge det mest rigtige system og leverandør.
Kontakt os...
Lad os tage en uforpligtende snak
Hvis du har brug for lidt inspiration til at komme godt igang med Jeres digitaliseringsprojekt så tag endelig kontakt til os – det er helt uforpligtende